Model CAF ako európsky model zlepšovania je určený pre organizácie verejnej správy. Je založený na samohodnotení. Prináša možnosť zhodnotiť manažérstvo organizácie, zavedené prístupy a dosahované výsledky. Zlepšovanie pramení z vnútra organizácie, za aktívnej účasti zamestnancov a manažmentu, čím si vie organizácia nastaviť také zlepšovacie projekty, ktorých pridanú hodnotu pocítia zákazníci, či už občania alebo podnikateľské subjekty.

Slovenskú databázu používateľov modelu CAF vedie ÚNMS SR ako národný korešpondent modelu CAF a zároveň národný organizátor Externej spätnej väzby modelu CAF. Táto metodika hodnotí dva podstatné faktory. Jedným z nich je efektívnosť implementácie modelu CAF, aby sa zabezpečilo, že samohodnotenie a zlepšovanie stojí v organizácii na pevných nohách za účasti širokého spektra zamestnancov a relevantných zainteresovaných strán. Druhým je hodnotenie udomácnenia ôsmich princípov výnimočnosti v organizácii. Tie sú základným pilierom modelu CAF. Ak si chce organizácia povedať, že je zameraná na kvalitu vo všetkých aspektoch jej fungovania, bez preukázania napĺňania princípov výnimočnosti je veľmi ťažké to posúdiť.

Všetky organizácie, ktoré po implementácii modelu CAF požiadali ÚNMS SR o Externú spätnú väzbu modelu CAF a úspešne prešli týmto nezávislým hodnotením treťou stranou, získali titul Efektívny používateľ modelu CAF. Titul je platný dva roky.

Zoznam aktuálnych držiteľov titulu Efektívny používateľ modelu CAF nájdete v nižšie uvedenom prehľade. Ak Vás zaujíma ako zefektívniť Vašu organizáciu prostredníctvom modelu CAF, ako začať s implementáciou a na mnohé ďalšie otázky Vám ochotne odpovieme v CAF centre ÚNMS SR alebo sa môžete obrátiť priamo na zástupcov týchto organizácií.

PREDSTAVUJEME VÁM DRŽITEĽOV TITULU EFEKTÍVNY POUŽÍVATEĽ MODELU CAF (PDF, 540,4 kB)